"Delfinkowa" Kronika - Rok 2011. - DELFINKI - Środowiskowe Ognisko Wychowawcze Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, ul. 9-Maja w Szczecinie.

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne

"Delfinkowa" Kronika - Rok 2011.

KRONIKA

Luty 2011 - Zwiedzanie Statku Badawczego "Nawigator XXI".

W czasie ferii zimowych mieliśmy okazję zwiedzić Statek Badawczy Akademii Morskiej w Szczecinie "Nawigator XXI". Jednostka ta przeznaczona jest do monitorowania stanu wód Morza Bałtyckiego, badań hydrograficznych oraz szkolenia studentów AM. Na co dzień statek nie jest udostępniony do zwiedzania, ale nam się udało dzięki sprytowi i zaangażowaniu naszego pana Czarka. Na tę wycieczkę wybraliśmy się jedynie w gronie starszych wychowanków. Po statku oprowadzał nas oficer wachtowy - pełniący rolę przewodnika - który dzielił się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem. Była to bardzo ciekawa i pouczająca wycieczka. Poznaliśmy tajniki trudnej i odpowiedzialnej pracy marynarzy. Zwiedzaliśmy każdy zakamarek statku, począwszy od mostku kapitańskiego, a skończywszy na siłowni i wielkim silniku. Wiemy gdzie jest dziób, gdzie rufa i co to jest kadłub. Oficer pokazał nam ciekawe mapy nawigacyjne akwenu Zalewu Szczecińskiego. Być może ktoś z nas, zainspirowany tą wycieczką, postanowi w przyszłości kształcić się na którymś z kierunków w Akademii Morskiej. Dziękujemy :)

Kwiecień 2011 - I Szczeciński Festiwal Modelarski "Paprykarz 2011".

W dniach 1-3 kwiecień 2011 r., w naszym mieście odbył się Festiwal Modelarski „Paprykarz”. Była to bardzo fajna impreza modelarska zorganizowana przez grupę zapaleńców. Na Festiwalu zostało wystawionych ponad 300 różnorodnych modeli kartonowych, plastikowych i z innych materiałów. Nasze Ognisko reprezentowała, tradycyjnie Ola Kołodziejska swoim modelem kościoła Wang z Karpacza (wydawnictwo GPM). W połączonej klasie Młodzik+Junior Ola zdobyła brązowy medal. Model został zbudowany tak ładnie, że naprawdę zasługiwał na takie wyróżnienie - GRATULACJE !

Wrzesień 2011 - I Kaszubski Festiwal Modelarski w Kołczygłowach.

W dniach 24-25 września 2011 w Kołczygłowach odbył się Festiwal Modelarski pod patronatem Starosty Powiatu Bytowskiego oraz Wójta Gminy Kołczygłowy. Modeli nie było za wiele (ok. 120), więc o rywalizacji niewiele można powiedzieć. Impreza baaardzo fajna, ze sporymi perspektywami. Na Festiwalu wystawiliśmy model naszej Koleżanki Aleksandry Kołodziejskiej - Zamek w Chęcinach z wydawnictwa GPM. Z uwagi niewystarczającą, zdaniem Komisji, ilość modeli w poszczególnych kategoriach Komisja postanowiła przydzielić wszystkim uczestnikom festiwalu wystawiającym modele w tych klasach wyróżnienia bez przyznawania nagród rzeczowych, i tak w kategorii "Architektura, klasa łączona junior/senior" wyróżnienie otrzymała nasza Ola. Serdecznie gratulujemy.

Grudzień 2011 - Ogniskowa Wigilia.

Jak co roku, przed Świętami Bożego Narodzenia, już od początku grudnia przygotowywaliśmy się do naszej Ogniskowej Wigilii. Ozdobiliśmy świetlicę, ubraliśmy choinkę, zrobiliśmy sporo pięknych ozdób i stroików świątecznych. Pod okiem naszej Pani Magdy uczyliśmy się kolęd i wspólnie z opracowywaliśmy program artystyczny. W końcu nadszedł 23 grudnia - nasza upragniona Wigilia. Przyszliśmy tłumnie do pięknie przystrojonego Ogniska. Wszyscy byli odświętnie ubrani i podekscytowani. Swoją obecnością zaszczycili nas również zaproszeni goście. Podzieliliśmy się opłatkiem i zasiedliśmy do udekorowanych stołów. Po wieczerzy nadszedł czas na wspólne kolędowanie, było nastrojowo i jakoś tak bajkowo ... czuliśmy, że w takich momentach stanowimy jedną, wielką rodzinę. Tegoroczna Wigilia była naprawdę wyjątkowa, a to za sprawą niezmiernie hojnego Mikołaja. Za pośrednictwem zaprzyjaźnionych Prawników z Kancelarii Prawnej, Mikołaj przyniósł nam pod choinkę masę prezentów !!! To była niezapomniana i wyjątkowa Wigilia !!!